L?s Om Depression

Du er nedtrykt, træt og helt tømt for energi. Der ikke længere noget, der interesserer dig eller gør dig glad, og sådan har det været gennem lang tid. Du ved nødvendigvis ikke, hvor det kommer fra, eller for den sags skyld hvornår det startede.

Har du en depression, er du er ikke alene. Depression er en ret almindelig psykisk lidelse, der kan ramme alle uanset køn, geografi og social baggrund. Det er heller ikke en tilstand man selv er skyld i, eller en lidelse som kun rammer mindre stærke personer. Iflg. Depressionsforeningen får 17-18% af alle danskere depression i løbet af livet.

Graden af din depression

Der findes mange former for depression. Derfor er det vigtigt, at du konsulterer din læge, så der kan blive stillet en diagnose og angivet den bedste behandling. Hos lægen kan du også få afklaret, om din depressive tilstand kunne skyldes anden sygdom. Hvis det konstateres, at du har en svær depression, der kræver behandling med medicin, vil du muligvis få tilbud om antidepressiv medicin.

Genvind din livskvalitet

Ved hjælp af hypnoterapi og hypnose kan vi hjælpe dig med at finde frem til årsagerne til din tristhed og med at neutralisere disse årsager.

Målet med behandlingen er naturligvis at frigøre din krop, dine tanker og dine følelser fra tristheden, så du kan genvinde dit humør, din livslyst og din livskvalitet. Du skal forvente 4 til 5 behandlinger.

På vores klinikker i hjertet af Kolding behandler vi også andre psykiske lidelser som f.eks. angst, lavt selvværd eller afhængighed af alkohol, sukker eller stoffer, der ofte ses i forbindelse med depression.